|Soalan Lazim | Peta Laman | Maklumbalas | Direktori|

 Melayu | Inggeris | LOG MASUK |

Bayaran Balik Pinjaman KPM
Bayaran balik bayaran KPM melalui MEPS dan FPX
Sila Klik Untuk Ke Laman Web MASTIC
Senarai Nama Peminjam Tegar Pinjaman Pelajaran Kementerian Pendidikan Malaysia
ePembelajaran Sektor Awam - Klik Untuk Keterangan Lanjut
Kursus i-Think Dalam Talian - Klik Untuk Keterangan Lanjut
Permohonan Untuk Mengisi Permohonan Untuk Mengisi Perjawatan Pegawai SI Partners+ Dan SISC+ Di Pejabat Pendidikan Daerah (PPD)
Pelaksanaan Profil Baharu Bandwidth 1BestariNet Di Sekolah-Sekolah 4G Di Seluruh Semenanjung, Sabah Dan W.P. Labuan KPM Oleh Syarikat YTL Communications Sdn Bhd
Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

1.

Memastikan semua kanak-kanak, mengikut umur yang ditetapkan mendapat tempat belajar pada hari pertama sesi persekolahan baru dimulakan

2.

Menempatkan guru-guru ke sekolah-sekolah tidak lewat dari tiga minggu setelah menerima senarai guru Maktab dan Universiti dari Kementerian Pendidikan dan memastikan bahawa semua sekolah sentiasa dibekalkan dengan guru-guru sebelum sekolah bermula.

3

Memastikan semua permohonan diproses oleh Jabatan ini dalam tempoh antara 2 minggu 1 bulan dari tarikh borang diterima

4.

Mengurus dan menyelesaikan masalah perjawatan dan perkhidmatan personel dari segi perlantikan, pengesahan, kemasukan ke jawatan berpencen dan lain-lain dalam tempoh satu bulan dari tarikh penerimaan.

5.

Menentukan kekosongan jawatan Pengetua/Guru Besar/Guru Penolong Kanan diisi dalam tempoh satu bulan selepas berlakunya kekosongan.

6.

Memastikan tuntutan dari guru diproses dalam masa dua minggu dari tarikh ianya diterima.

7.

Memastikan peperiksaan dilaksanakan tanpa kebocoran.

8.

Memastikan Jabatan sentiasa peka dan responsif kepada kehendak-kehendak pelanggan dengan :

  1. Sentiasa memberi layanan dan perkhidmatan kaunter yang mesra dalam tempoh 5 minit.
  2. Menentukan segala surat aduan dan rayuan kepada dan mengenai Jabatan Pendidikan, PPD/PKG dan sekolah-sekolah diberi jawapan dalam dua minggu dari tarikh ianya diterima.

9.

Sentiasa bersedia dan sanggup menerima pandangan, cadangan, syor dan teguran yang membina dari semua pihak demi mempertingkatkan prestasi perkhidmatan dan kecemerlangan akademik.